چوب پلاست

دوام چوب پلاست

آیا چوب پلاست هم مانند چوب طبیعی ترک می‌خورد؟

این روزها طرفداران محیط زیست، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از هر گونه فعالیتی که از قطع درختان جلوگیری به عمل آورد، حمایت کنند. اگر شما نیز از طرفداران محیط زیست هستید و از زیبایی چوب طبیعی در دکوراسیون منزل نیز استقبال می‌کنید، به شما استفاده از چوب پلاست را پیشنهاد می‌دهیم. در فرآیند تولید چوب پلاست یا چوب پلاستیک، از مواد دور ریز چوبی نظیر فیبر چوب، خاک اره و پسماندهای کشاورزی استفاده می کنند. در بخش پلاستیک نیز از پسماندهای پلاستیکی، پلی پروپینیل‌ها و پلی اتیلن‌ها بهره می‌برند. کلیه مواد ذکر شده با یکدیگر ترکیب می‌شوند و ماده‌ای خمیر مانند به نام کامپوزیت را به وجود می‌آورند. کامپوزیت چوب پلاست در قالب‌های مخصوص تزریق می‌شود و در نهایت شکل‌های متفاوتی از چوب پلاست را به وجود می‌آورد.


دلیل ترک خوردن چوب چیست؟

اجازه دهید پیش از بررسی آسیب پذیری چوب پلاست در برابر ترک خوردگی، دلایل ترک خوردن چوب را مرور کنیم. سپس بررسی کنیم که آیا ترکیب دورریزهای چوب با مواد قابل بازیافت پلاستیکی که چوب پلاست را به وجود می‌آورند، در مقابل ترک خوردگی آسیب پذیر هستند؟ باید بدانید که چوب به دلیل ایجاد فاصله میان بافت و الیافش ترک می خورد. از عواملی که باعث ایجاد این فاصله می شوند می توان به شوکه شدن چوب هنگام رشد اشاره کرد. در واقع بخشی از ترک خوردگی‌های چوب در زمانی اتفاق افتاده که درخت در حال رشد بوده است. هم‌چنین برخی از باکتری‌ها و جانوران ریز هم وجود دارند که به چوب نفوذ می‌کنند و باعث ایجاد ترک و شکاف در چوب می‌شوند. به علاوه زمانی که چوب را فرآوری می‌کنند و به کمک ماشین آلات مخصوص آن را به کارخانه منتقل می‌کنند، این چوب‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و این فشار باعث ایجاد ترک بر سطح آن‌ها می‌شود.


آیا چوب پلاست ترک می خورد؟

هنگام تولید چوب پلاست، علاوه بر مواد چوبی و پلاستیکی دورریز، از مواد افزودنی دیگری نیز استفاده می‌کنند. در نهایت آن چه که تشکیل می‌شود، یعنی پروفیل های چوب پلاست در برابر نفود رطوبت و آب مقاوم هستند. همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، یکی از دلایل ایجاد ترک در چوب، نفود باکتری‌ها و جانوران ریز است. چوب پلاست‌ها آنتی باکتریال هستند و در نتیجه در برابر نفوذ هر نوع باکتری و میکروبی مقاوم‌اند. علاوه بر آن، این محصول در برابر نفود هر نوع چربی و آلودگی مشابه نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. به عبارتی چوب پلاست‌ها در برابر هر نوع عوامل بیرونی، مقاوم هستند. هنگام استفاده از این محصول در شرایط جوی و آب و هوایی متفاوت، شاهد هیچ نوع انقباض و انبساطی در سطح آن نخواهید شد. اگرچه این ویژگی چوب پلاست به رعایت نکات لازم هنگام نصب آن وابسته است. در واقع پیش از نصب چوب پلاست، به مدت زمان چهل و هشت ساعت بایستی آن را در فضای آزاد و در شرایط جوی محیطی که قرار است نصب شود، قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا محصول با شرایط جوی حاکم وفق پیدا کند. چنانچه مواردی که ذکر کردیم هنگام نصب محصول رعایت شود، این محصول در برابر گرم و سرد شدن هوا هیچ تغییری نمی کند. به علاوه استحکام این محصول بسیار بالا بوده و با وجود سبک بودن، در مقابل هر گونه آسیب و ضربه‌ای محکم و مقاوم است.


در نتیجه

خوب است بدانید که چوب پلاست ضد حریق بوده و در مقابل اتصالی کردن سیم‌های برق نیز مقاوم است. طبق مواردی که ذکر کردیم، می‌توان به این نتیجه رسید که چوب پلاست ترک نمی خورند و از این بابت نیازی به نگرانی نیست. اما هر محصولی در کنار تمام ویژگی‌هایی که دارد، دارای عمر مفیدی است که این محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست. عمر مفید چوب پلاست، سی سال است و در این مدت نیازی به هیچ نوع نگرانی در زمینه ضربه خوردن، کاهش مقاومت، آسیب دیدگی و تغییر شکل آن نیست. جالب است بدانید که در صورت ایجاد آلودگی بر سطح چوب پلاست‌ها، می‌توانید آن‌ها را با هر نوع ماده شوینده‌ای که در بازار یافت می‌شود، شستشو دهید و تمیز کنید.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ساعت های کاری
شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ | پنجشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ 
ارسال پیام در واتس آپ

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

تماس مستقیم با شرکت

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

مسیریابی با WAZE

برای رفتن به شرکت با مسیریاب ویز لطفاً کلیک کنید ...

مسیریابی با نقشه گوگل

برای رفتن به شرکت با مسیریاب نقشه گوگل لطفاً کلیک کنید ...

چوب پلاست نست

نوآوری و خلاقیت مهندسین NEST در طراحی پروفیل های جدید کفپوش ، نمای چوب پلاست و سایر مقاطع کاربردی این محصول باعث شد تا مشکلات پروفیل های مدل قدیمی رفع شده و تمهیداتی در جهت زیبایی بیشتر محصول چوب پلاست پس از نصب محصول ایجاد گردد .
چوب پلاست یا چوب پلاستیک (Wood Plastic Composit | WPC) جایگزینی مناسب برای چوب و سایر محصولات طبیعی است ، کاربری این محصول در صنعت ساختمان در عین زیبایی ، ماندگاری و دوام بالا ، کاملا مقرون به صرفه بوده و کمک بزرگی به زیبایی محیط زندگی ما می کند . کفپوش های فضای باز بیشترین کاربری این محصول زیبا را به خود اختصاص میدهد ، کفپوش های دور استخر ، کفپوش های بام ، کفپوش های حیاط ، کفپوش پل ها و پارک ها از بیشترین موارد کاربرد این محصول در کفپوش ها می باشد .