چوب پلاست

مقاومت پروفیل چوب پلاست در مکان‌های پر رفت و آمد

پروفیل های چوب پلاست را از ترکیب مواد دورریز چوبی همراه با مواد پلاستیکی قابل بازیافت تهیه می کنند. این محصول از آن جایی که شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی دارد، جهت اجرای کفپوش، نماپوش و حتی ساخت نرده و آلاچیق مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مسائلی که ذهن مشتریان را به خود مشغول می کند، میزان مقاومت و استحکام محصول در برابر فشارهای مختلف است.

باید بدانید که هر یک از انواع پروفیل های چوب پلاست، به منظور خاصی تولید می شوند. برای مثال چنان چه قصد دارید از این محصول جهت اجرای کفپوش محل کار یا منزل خود استفاده کنید، فروشنده پروفیل های مخصوص کفپوش را به شما عرضه خواهد کرد. چرا که کف هر محیطی در معرض انواع فشارها قرار می گیرد. برای مثال در مکان های عمومی نظیر برخی کافه های خاص که از چوب پلاست جهت اجرای کف پوش استفاده می کنند، رفت و آمد زیاد بوده، در نتیجه مجموع فشار وارده بر کفپوش نیز زیاد خواهد بود.

شایان ذکر است که کفپوش بایستی از چنان مقاومتی برخوردار باشد که هنگام جا به جایی وسایل سنگین نیز آسیب نبیند. بنابراین کفپوش چوب پلاست، مسلما تحمل وزنی بالایی داشته و از این نظر بایستی بتواند جوابگو باشد.

در واقع پروفیل هایی که به منظور اجرای کفپوش مورد استفاده قرار می گیرند، توانایی تحمل وزنی معادل 400 الی 500 کیلوگرم را نیز دارند.

اما به یاد داشته باشید که این تحمل وزن در حالت ایده آل بوده و تنها در صورتی محقق خواهد شد که پروفیل های چوب پلاست به صورت کاملا استاندارد نصب و اجرا شوند.


ویژگی های چوب پلاست وابسته به چیست؟

می توان به جرات گفت که ویژگی‌های چوب پلاست به دو عامل مهم وابسته است. اولین عامل مربوط به ساخت آن در کارخانه و نحوه ترکیب مواد دوریز چوبی با مواد پلاستیکی و دیگر مواد افزودنی آن هم با نسبت‌های استاندارد است.

دومین عامل مربوط به نحوه‌ی صحیح انتقال آن‌ها از کارخانه تا محل انجام پروژه و نیز رعایت نکات لازم قبل و هنگام اجرای چوب پلاست است.

برای مثال فرض کنید مقاومت چوب پلاست تولیدی در برابر نفوذ آب، حشرات و موریانه‌ها بالاست. همچنین از نظر عایق صدا، گرما و سرما بودن، ضد حریق بودن و دیگر ویژگی‌های بی‌شماری که دارد، کاملا استاندارد تهیه شده باشد. حال در صورت عدم رعایت اصول حین انجام عملیات نصب، این کارایی ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند.

برای مثال گفته می‌شود که پروفیل‌ها را 48 ساعت قبل از نصب، در شرایط جوی محیط به نحوی که زیر سایه و به دور از نور آفتاب باشد، قرار دهید. این کار به منظور حفظ مقاومت محصول در برابر تغییرات جوی انجام می گیرد.


نکات مهم جهت حفظ مقاومت کامپوزیت

پروفیل چوب پلاست

از طرفی امکان شکم دادن و یا تاب برداشتن پروفیل ها نیز در صورت انجام غیر استاندارد زیرسازی وجود دارد. این موضوع به رعایت فاصله میان پروفیل ها حین انجام زیرسازی وابسته است. چنان چه این فواصل به درستی رعایت شده باشند، آب باران و برف به آسانی از میان آن ها عبور خواهد کرد.

اگر محصول با کیفیت و مرغوب تهیه کنید و در انتقال و نصب آن هیچ گونه مشکلی پیش نیاید، به شما اطمینان می‌دهیم که این محصول ظاهر خود را هنگام تردد بالا نیز حفظ خواهد کرد.


در نتیجه

این ویژگی دقیقا همان دلیلی است که باعث شده تا از این محصول برای مکان‌های عمومی، اداری و تجاری استفاده کنند. به عبارتی ترکیب دو ویژگی بسیار مهم یعنی مقاومت بالا در برابر هر گونه عاملی و نیز ایجاد محیطی گرم، دلنشین و زیبا کارایی آن را چند برابر کرده است. از این پروفیل‌ها می‌توان جهت اجرای کفپوش بالکن، پشت بام، دور استخر، بخش‌هایی از حیاط و غیره استفاده کرد. خوب است بدانید که چوب پلاست در برابر اشعه یو وی نیز مقاومت بالایی دارد و به هیچ عنوان فرسوده و خراب نمی‌شود. هم‌چنین این محصول جهت انجام پروژه‌های کلان شهری نیز بسیار مناسب است.

1.4/5 - (690 امتیاز)
اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ساعت های کاری
شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ | پنجشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ 
ارسال پیام در واتس آپ

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

تماس مستقیم با شرکت

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

مسیریابی با WAZE

برای رفتن به شرکت با مسیریاب ویز لطفاً کلیک کنید ...

مسیریابی با نقشه گوگل

برای رفتن به شرکت با مسیریاب نقشه گوگل لطفاً کلیک کنید ...

چوب پلاست نست

نوآوری و خلاقیت مهندسین NEST در طراحی پروفیل های جدید کفپوش ، نمای چوب پلاست و سایر مقاطع کاربردی این محصول باعث شد تا مشکلات پروفیل های مدل قدیمی رفع شده و تمهیداتی در جهت زیبایی بیشتر محصول چوب پلاست پس از نصب محصول ایجاد گردد .
چوب پلاست یا چوب پلاستیک (Wood Plastic Composit | WPC) جایگزینی مناسب برای چوب و سایر محصولات طبیعی است ، کاربری این محصول در صنعت ساختمان در عین زیبایی ، ماندگاری و دوام بالا ، کاملا مقرون به صرفه بوده و کمک بزرگی به زیبایی محیط زندگی ما می کند . کفپوش های فضای باز بیشترین کاربری این محصول زیبا را به خود اختصاص میدهد ، کفپوش های دور استخر ، کفپوش های بام ، کفپوش های حیاط ، کفپوش پل ها و پارک ها از بیشترین موارد کاربرد این محصول در کفپوش ها می باشد .