چوب پلاست

مبلمان فضای باز

پروفیل‌های چوبی و چوب پلاست

پروفیل های چوبی و چوب پلاست کامپوزیت ترکیبی از گرانول‌های چوب (پودر چوب) و ترمو پلاستیک هستند. این مواد در دمای بالای ذوب‌شده با هم مخلوط می‌شوند. بسته به این‌که چه نوع مصارفی دارند تحت فرآیندهای گوناگون قرار می‌گیرند. در واقع این محصولات ساختمانی این قابلیت را دارند که در ابعاد مختلف و طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تولید شوند. فراورده‌های چوب پلاست بعد از محصولات چوبی قدیمی و الوارهای طبیعی مصرفی در ساخت‌وساز، تولیدات جدیدی هستند که برای روسازی در ساختمان‌های امروزی به کار می‌روند. پس از این که چوب پلاست تحت دمای بالا تغییرات ساختاری پیدا می‌کند، استحکام زیادی در آن ایجاد می‌شود که برای کاربرد در محوطه‌سازی مقاوم می‌شود. پروفیل های چوبی و چوب پلاست جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح چوبی سنتی هستند. همه ما به‌ خوبی می‌دانیم که اگر قرار باشد مصرف فراورده‌های چوب در صنایع مختلف، به ‌ویژه ساختمان‌سازی بیشتر شود، باید درختان بیشتری قطع شود.

 ساختار پروفیل‌های چوبی و چوب پلاست

فرآورده‌های چوب پلاست در واقع از ترکیب مواد اولیه پلاستیک و فیبرهای چوبی ساخته شده‌اند. پلاستیک مصرفی برای تولید این محصول ممکن است از نوع پلی‌اتیلن سنگین HDPE یا پلی ‌وینیل‌کلراید PVC باشد. در هر کدام از این دو حالت پروفیل‌های اختصاصی با ویژگی‌های متفاوت ایجاد می‌شود.

پروفیل چوب پلاست

پروفیل های چوبی و چوب پلاست رنگی

بی‌تردید همه ما تایید می‌کنیم که رنگ قهوه‌ای نمودی از جذابیت بکر طبیعت است. بنابراین هنگامی که می‌خواهیم زیبایی طبیعی در خانه ایجاد کنیم، عناصری با رنگ قهوه ای به کار می‌بریم تا ساختمان مسکونی حال‌وهوای طبیعی به خود بگیرد. رنگ‌های شکلاتی، قهوه‌ای و گردویی رنگ‌های مختلف پروفیل‌های چوبی و چوب پلاست هستند که در ترکیب با فضای سبز محوطه بازی‌ و یا رنگ فیروزی استخر زیبایی خارق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. چوب پلاست که با این سبک رنگ‌ها نصب می‌شود، با گذشت زمان رنگ آن تغییر کرده و جا افتاده‌تر می‌شود.


شیدهای رنگی چوب پلاست

پس تا این ‌جای کار متوجه شدید که پروفیل های چوبی و چوب پلاست با رنگ‌های مختلفی ارائه می‌شود. رنگ قهوه‌ای از پرکاربردترین رنگ‌های چوب پلاست است. این رنگ خاص ضمن این‌که زیبایی طبیعی در خانه ایجاد می‌کند در کنار گیاهان و فضای سبز محوطه‌های باز، جلوه‌ای زیبا و با طراوت خلق می‌کند.

تاثیر رنگ‌های چوب پلاستیک بر محیط

همان‌طور که گفته شد رنگ‌های پروفیل های چوبی و چوب پلاست در تم‌های رنگی قهوه‌ای یا رنگ‌های آجری و خردلی و نمونه‌هایی از این جنس ارائه می‌شود که نمادی از طبیعت است. از سوی دیگر رنگ‌های روشن فضای بازتر و روشن‌تر و رنگ‌های تیره‌تر فضای سنگین‌تر و کوچک‌تری را به تصویر می‌کشند. فاکتوری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که چوب پلاست تنها یک‌بار تغییر رنگ ‌می دهد. در حالی ‌که محصولاتی مانند ترموود در طول زمان دائماً درحال تغییر رنگ هستند.

ثابت کردن رنگ در پروفیل‌های چوبی و چوب پلاست

برای این‌که پروفیل‌های چوبی و چوب پلاست تغییر رنگ نداشته باشند، پروسه‌ای به نام برس خوردن (Brushed) به کار گرفته می‌شود که در طی آن طرح اصلی چوب شکل گرفته و تغییر رنگ به رنگ اصلی انجام می‌شود. بنابراین رنگی که توسط مشتری مشاهده می‌شود، همان رنگ اصلی چوب پلاست است که دیگر تغییر نمی‌کند.


سوالات متداول

تغییر رنگ چوب پلاست چگونه ممکن است؟

معمولا رنگ چوب پلاست در روکش‌های کف ساختمان ثابت می‌ماند. اما در نماپوش بعد از حدود دو سال قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از رنگ اصلی پروفیل به رنگ مقطع آن تغییر شکل می‌دهد. پس از دو سال رنگ حاصله به ثبات می‌رسد. چوب پلاست دو گرید A و B دارد که شدت تغییر رنگ در آن‌ها متفاوت است. به عنوان نمونه در پروفیل چوبی گرید B، رنگ از یک تونالیته به تونالیته دیگر تغییر می‌کند. به عنوان مثال رنگ قهوه‌ای روشن به رنگ تیره تبدیل می‌شود. اما در چوب پلاست‌های گرید A، این تغییر رنگ در کمترین میزان ممکن اتفاق می‌افتد و پس از گذشت 2 سال این رنگ نهایی شده و دیگر تغییر نمی کند. چوب پلاست‌ها به طور معمول در 6 رنگ در بازار وجود دارند که می‌توانید در صفحه کاتالوگ چوب پلاست مشاهده نمایید. هر کدام از رنگ‌ها بسته به محیط کاربری، شکل خاصی از فضا را به وجود می‌آورند.

رنگ بندی چوب پلاست چگونه است؟

سازه‌های پروفیل‌های چوبی و چوب پلاست طیف رنگی محدودی دارند که یکی از علل این محدودیت، مشکل در واردات رنگ‌های خارجی است. این رنگ‌ها گاهی امکان ورود ندارند و گاهی هزینه‌های گزافی باید برای آن‌ها پرداخت شود. بعضی از رنگ‌ها هم به طور طبیعی از بازار حذف می‌شوند. بنابراین تنها چند رنگ باقی می‌ماند که انتخاب نهایی از میان آن‌ها انجام می شود.

نتیجه‌گیری

بنابراین باید به ‌دنبال ابزارهای جدیدی بود که چه از لحاظ ظاهری، چه از نظر ساختاری جایگزین چوب باشد. خوشبختانه پروفیل های چوبی و چوب پلاست شباهت ظاهری شدیدی به چوب‌های طبیعی دارند. اما از نظر ساختاری از آن مقاومت و ماندگاری بیشتری دارند.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ساعت های کاری
شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ | پنجشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ 
ارسال پیام در واتس آپ

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

تماس مستقیم با شرکت

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

مسیریابی با WAZE

برای رفتن به شرکت با مسیریاب ویز لطفاً کلیک کنید ...

مسیریابی با نقشه گوگل

برای رفتن به شرکت با مسیریاب نقشه گوگل لطفاً کلیک کنید ...

چوب پلاست نست

نوآوری و خلاقیت مهندسین NEST در طراحی پروفیل های جدید کفپوش ، نمای چوب پلاست و سایر مقاطع کاربردی این محصول باعث شد تا مشکلات پروفیل های مدل قدیمی رفع شده و تمهیداتی در جهت زیبایی بیشتر محصول چوب پلاست پس از نصب محصول ایجاد گردد .
چوب پلاست یا چوب پلاستیک (Wood Plastic Composit | WPC) جایگزینی مناسب برای چوب و سایر محصولات طبیعی است ، کاربری این محصول در صنعت ساختمان در عین زیبایی ، ماندگاری و دوام بالا ، کاملا مقرون به صرفه بوده و کمک بزرگی به زیبایی محیط زندگی ما می کند . کفپوش های فضای باز بیشترین کاربری این محصول زیبا را به خود اختصاص میدهد ، کفپوش های دور استخر ، کفپوش های بام ، کفپوش های حیاط ، کفپوش پل ها و پارک ها از بیشترین موارد کاربرد این محصول در کفپوش ها می باشد .