چوب پلاست

چوب پلاست محصولی مقاوم در برابر رطوبت

امروزه محصولات چوب پلاست طرفداران زیادی پیدا کرده است. دلایل مختلفی موجب ایجاد این محبوبیت شده است که از آن ها می توان به ویژگی های این محصول اشاره کرد. برای مثال این محصول عایق صدا، سرما و گرما بوده و در مقابل تغییر رنگ نیز مقاومتی چشمگیر از خود نشان می دهد. معمولا خصوصیات و ویژگی های هر محصولی وابسته به مواد اولیه ای است که از آن ها تولید شده است. چوب پلاست یا وود پلاست، را از دورریزهای چوب و مواد پلاستیکی تولید می کنند. مسلما منشا اصلی ویژگی های این محصول را می توان به ترکیب مواد اولیه ذکر شده با افزودنی های دیگری که به آن ها اضافه می کنند، نسبت داد. یکی از مهم ترین این ویژگی ها خاصیت ضد آب بودن چوب پلاست است. به عبارتی این محصول در برابر نفوذ هر میزان رطوبتی مقاوم است.

باید بدانید که چوب پلاست را از مواد چوبی حاصل از درختان مختلفی تهیه می کنند. طی تحقیقاتی که در خصوص کیفیت انواع مختلف چوب پلاست ها انجام شد، به نتایج جالبی دست یافتند. برای مثال متوجه شدند که چوب پلاست های تولید شده از درختانی نظیر سرو قرمز و گیلاس، در برابر نفوذ آب مقاوم تر هستند. چرا که این نوع مواد چوبی قدرت زیادی جهت جذب آب و رطوبت محیط را دارند.

اگر چه این محصول شباهت بسیار زیادی به چوب دارد اما ویژگی های متفاوتی نیز نسبت به آن دارد. باید بدانید که یکی از دلایل ترک خوردن چوب و حتی رشد خزه و قارچ در سطح آن، جذب رطوبت محیط است. به عبارتی جذب آب و رطوبت در چوب های طبیعی، موجب صدمات شیمیایی و فیزیکی جبران ناپذیری در آن ها می شود. این در حالی است که چنین مشکلاتی برای چوب پلاست به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد پیش نمی آید.


استفاده از چوب پلاست در محیط هایی با رطوبت بالا

با توجه به مطالبی که ذکر شد، استفاده از چوب پلاست در محیط هایی که با رطوبت در تماس هستند و یا در معرض دائمی و همیشگی آب قرار دارند، منطقی و عاقلانه است. به عبارتی این محصول جایگزین مناسب و شایسته‌ای برای چوب طبیعی خواهد بود. برای مثال برخورد آب و رطوبت در محیط‌های مختلفی از جمله پلاژهای ساحلی، کف اسکله‌ها و حتی بخش‌هایی از کشتی مانند بدنه آن، تقریبا همیشگی است. در ادامه کاربرد چوب پلاست را در نواحی ذکر شده بیان کرده‌ایم.

كاربرد چوب پلاست در پلاژهای ساحلی

پلاژ های ساحلی یا شناگاه ها به قسمتی از فضای ساحل گفته می شوند که افراد و بازدید کنندگان می توانند جهت عبور و مرور از آن بخش ها استفاده کنند. بدیهی است که بخش های ذکر شده، دائما در معرض تماس مستقیم با آب قرار می گیرند و بایستی برای اجرای آن ها از محصولاتی استفاده شود که در برابر آب و رطوبت کاملا نفوذ ناپذیر هستند برای اجرای چنین قسمت هایی بایستی از محصولاتی نظیر چوب پلاست استفاده شود. چنان چه از چوب طبیعی یا مانند آن برای ساخت پلاژهای ساحلی استفاده شود، به دلیل نفوذ رطوبت در محل های آسیب دیده شاهد ترک خوردگی و حتی تخمک گذاری حشرات و رشد انواع قارچ ها خواهیم بود. با توجه به این که شناگاه ها محل هایی هستند که پوست بدن افراد با این نواحی در تماس مستقیم قرار می گیرد، بنابراین استفاده از محصولات غیر استاندارد برای سلامتی افراد خطرناک خواهد بود.

چوب پلاستیک در کفپوش محیط هایی مانند اسکله

همه ی ما می دانیم که اسکله ها از جمله محیط هایی هستند که در معرض تماس مستقیم آب دریا و رطوبت هستند. بنابراین عقل سلیم این حکم را می دهد که در چنین محیط هایی، از بهترین محصولات از جمله چوب پلاست ها استفاده شود. چرا که رفت و آمد در چنین محیط هایی زیاد بوده و این امکان وجود ندارد که هر چند وقت یک بار کفپوش این نواحی تعمیر یا تعویض شود.

استفاده از چوب پلاست در بدنه کشتی

بدنه ی کشتی ها و انواع قایق ها در معرض تماس مستقیم با رطوبت و آب هستند. بنابراین بایستی از محصولاتی مقاوم مانند چوب پلاست برای کاور یا پوشش بدنه و کفپوش آن ها استفاده کرد. مسلما در صورت استفاده از محصولات بی کیفیت برای نواحی ذکر شده، خسارت مالی و جانی جبران ناپذیری به وقوع خواهد پیوست.

0.1/5 - (596 امتیاز)
اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ساعت های کاری
شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ | پنجشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ 
ارسال پیام در واتس آپ

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

تماس مستقیم با شرکت

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

مسیریابی با WAZE

برای رفتن به شرکت با مسیریاب ویز لطفاً کلیک کنید ...

مسیریابی با نقشه گوگل

برای رفتن به شرکت با مسیریاب نقشه گوگل لطفاً کلیک کنید ...

چوب پلاست نست

نوآوری و خلاقیت مهندسین NEST در طراحی پروفیل های جدید کفپوش ، نمای چوب پلاست و سایر مقاطع کاربردی این محصول باعث شد تا مشکلات پروفیل های مدل قدیمی رفع شده و تمهیداتی در جهت زیبایی بیشتر محصول چوب پلاست پس از نصب محصول ایجاد گردد .
چوب پلاست یا چوب پلاستیک (Wood Plastic Composit | WPC) جایگزینی مناسب برای چوب و سایر محصولات طبیعی است ، کاربری این محصول در صنعت ساختمان در عین زیبایی ، ماندگاری و دوام بالا ، کاملا مقرون به صرفه بوده و کمک بزرگی به زیبایی محیط زندگی ما می کند . کفپوش های فضای باز بیشترین کاربری این محصول زیبا را به خود اختصاص میدهد ، کفپوش های دور استخر ، کفپوش های بام ، کفپوش های حیاط ، کفپوش پل ها و پارک ها از بیشترین موارد کاربرد این محصول در کفپوش ها می باشد .