چوب پلاست

کفپوش چوب پلاست

کفپوش چوب پلاست از کاربرد تا قیمت

هرگونه متریالی که بر روی سطح زمین در جهت ایجاد زیبایی و یا محافظت از سرما و گرما یا دوام حرکتی و ممانعت از فرسایش در محیط ساختمان استفاده شود، به عنوان کفپوش قلمداد می شود. کفپوش ها به دو دسته اصلی تقسیم میشود. کفپوش های داخل محیط داخل ساختمان و کفپوش های فضای باز. کفپوش های داخلی شامل تنوع متریال، بافت و رنگ بیشتری نسبت به کفپوشهای محیط بیرون ساختمان هستند و می‌توانند از جنس تایل سرامیکی موزاییک و یا سنگ باشد. هر کدام از این متریال ها کاربرد متفاوت و تاثیر متفاوتی در محیط دارد به طور مثال کفپوش های موکتی به نوعی عایق حرارتی نیز محسوب می‌شود. کفپوش های فضای باز می تواند از جنس صفحه های بتنی چمن طبیعی چمن مصنوعی چوبهای ترمووود و یا کامپوزیت های چوبی (چوب پلاست) باشند. طی سالیان اخیر شبیه سازی محیط های مصنوعی شهری و یا ویلا ها با محیط های طبیعی باعث شده توجه مصرف کنندگان به کفپوش های چوبی افزایش پیدا کند. مشتقات کفپوش های چوبی می تواند از جنس چوب های ترمو که مقاومت بالایی نسبت به عوارض طبیعی از جمله رطوبت و یا نور داشته باشند باشد.

کفپوش چوب پلاست چیست؟

یکی از متریال‌هایی که در سال‌های اخیر برای محیط‌های بیرونی استفاده شده و  مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته چوب پلاست و یا کامپوزیت‌هایی از ترکیب چوب و پلیمرهای پتروشیمی است.

چوب پلاست به عنوان یک پروفیل قابل استفاده در محیط‌های بیرونی از ترکیب بین پلیمرهای شیمیایی و خرده چوب های بازیافتی تولید می شود. پروفیل ها به  لحاظ شکل ضخامت، مقاومت‌های متفاوتی دارند که کاربرد آن در استفاده برای محیط‌های پر ترافیک و یا کم ترافیک مفهوم پیدا می‌کند. استفاده از از چوب پلاست برای محیط های داخلی به عنوان کفپوش توصیه نمی شود. دلیل این است که این پروفیل مانند چوب نیازمند گردش هوا در تمامی سطوح آن است و در صورت استفاده آن در محیط های داخلی علاوه بر احتیاج به شاسی کشی باعث اضافه شدن ارتفاع کف به میزان حداقل ۱۰ سانت می شود.

کفپوش چوب پلاست لایه‌ها و روکش‌هایی هستند که کف زمین واحد ساختمانی یا محوطه‌ باز را پوشش می‌دهند و به نام کف‌پوش طرح چوب ساختمان شناخته می‌شوند.

کفپوش چوب پلاست به دلیل طرح چوبی و مقاومت بالا بسیار مورد توجه سازندگان پروژه‌های ساختمانی قرار گرفته است. آنها ترجیح می‌دهند به جای سرامیک و موزائیک از این سازه جدید که ظاهر جذابی دارد استفاده کنند. با توجه به این‌که قیمت چوب پلاست نسبت ‌به چوب مناسب‌تر است و درضمن تنوع رنگی بیشتری دارد، کاربردهای آن روز به روز بیشتر می شود. در حال‌حاضر در بسیاری از کلینیک‌ها، روف گاردن، کف آلاچیق، پیست‌های ورزشی از این کف‌پوش ها برای جلوگیری از ترک خوردن و درعین‌حال زیباسازی محیط استفاده می‌شود.

کفپوش

ویژگی‌های کفپوش چوب پلاست

کفپوش چوب پلاست نوعی روکش ضدآب و رطوبت است که در مقابل سرما و گرما و اشعه‌های رادیو مغناطیسی عایق بندی قوی دارد. رویه‌هایی که در برابر نفوذ چربی، اسید و هرگونه باکتری و عوامل خارجی مقاومت نشان می دهد. ویژگی منحصر به ‌فرد دیگر در این کف‌پوش های مدرن، عدم انبساط و انقباض در سخت‌ترین شرایط گرمایی و سرمایی است. کفپوش چوب پلاست با اینکه وزن کمی دارد، اما مقاومت ضربه‌پذیری آن خیلی بالاست و در برابر تغییرات دمایی تغییر شکل نمی‌دهد. برای پاک‌سازی این کف‌پوش می‌توانید از هر نوع محصول شوینده و پاک‌کننده استفاده کنید.

اما به ‌هر حال کاربرد شوینده‌های ملایم کافی بوده و گزینه بهتری است. جالب است بدانید برخلاف سازه‌های چوبی که به وسیله مورچه و موریانه به شدت تخریب می‌شوند، محصولات چوب پلاست در برابر این موجودات مقاوم است.

مزایای عالی سازه‌ های چوب پلاست در کنار ویژگی 100 درصد قابل بازیافت بودن آن کامل می‌شود. بنابراین شما با محصولی رو به‌ رو هستید که دوستدار محیط‌زیست است.


کاربرد کفپوش چوب پلاست

نکته جالب ‌توجه در مورد پروفیل‌های چوب پلاست این است که بیشترین کاربرد آنها به ‌عنوان کف‌پوش فضای بیرونی روف گاردن و محوطه‌سازی است. با توجه به استحکام بالا و ماندگاری این محصول در برابر تغییرات محیطی، برای استفاده در فضای باز گزینه بسیار مناسبی است.


ساختار کفپوش‌های چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست (Wood Plastic Composite) یا همان چوب پلاستیک محصولی کامپوزیتی با شباهت ظاهری به چوب طبیعی است، که از ترکیب خاک اره و الیاف چوب، پلی اتیلن و رنگدانه ها و مواد افزودنی تشکیل شده است. از این رو مقاومت فراتری نسبت به فرآورده های چوبی دارد. جالب است بدانید برای تهیه مواد اولیه چوبی به کار گرفته در این محصول، از کاه و بامبو، پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله و.. استفاده می شود. این سازه مدرن ساختمانی برای نما، کفپوش و سایر ابزارهای تزئینی در ساختمانهای مسکونی، باغ ویلا و… کاربرد دارد. جذابیت اصلی کفپوش چوب پلاست علاوه بر مستحکم بودن آن، قابلیت رنگ پذیری متنوع است. محصولات چوب پلاستیک در رده بندی مصالح ساختمانی کامپوزیتی قرار می گیرند. این ورقه های ضخیم کامپوزیتی به صورت صفحات تو خالی یا توپر طراحی می شود. در حدود 20 سال است که در میان سازه های ساختمانی و دکوراسیون در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر به کارگیری محصولات WPC به رقیبی اصلی برای فرآورده های چوبی در صنعت، فضای شهری و ساختمان سازی تبدیل شده است. اگر بخواهیم گوشه ای از کاربردهای گسترده کفپوش پروفیل را برشمریم موارد زیر مهم ترین و پر مصرف‌ترین آن‌هاست:
تولید انواع سازه های پیش ساخته
پارتیشن بندی ادارات و کلینیک ها و کاربرد در دکوراسیون داخلی
نما و سقف کاذب
حصار سازی
کفپوش
گلدانهای پرورش گیاهان زینتی
دیوارپوش
مبلمان نوین شهری ( آلاچیق، نیمکت، گلدان و…)
چارچوبهای در و پنجره
ساخت اسکله
محوطه سازی اطراف استخر برای جلوگیری از سر خوردن


مزیت های اصلی چوب پلاست

کف پوش چوب پلاست
  • قابل شستشو اما کاملا نفوذ ناپذیر در برابر آب و رطوبت
  • دارای مقاومت بالا در برابر انواع چربی ها، مایعات و اسیدها
  • در برابر گرما و سرمای شدید مقاوم است و تغییر حالت نمی دهد
  • مقاومت قابل توجه در برابر شعله و حریق
  • دارای حداقل میزان انقباض و انبساط
  • تنوع رنگی زیاد
  • امکان بازیافت مجدد

یکی از پرفروش ترین انواع محصولات چوب پلاست، کفپوش پروفیل است. شاید دلیل اصلیش مقاومت و ماندگاری مناسب و مقرون به صرفه تر بودن چوب پلاستیک، نسبت به ترموود و کفپوش های چوب فرآوری شده باشد. البته باید توجه داشته باشید نسبت به مکانی که قرار است با کفپوش چوب پلاست روکش شود، نوع این پروفیل ها و ضخامت شان متفاوت است. به خصوص زمانی که قرار است کفپوش برای محوطه های باز استفاده شود که در تماس با تردد زیاد و تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد.


نصب کفپوش چوب پلاست

کفپوش‌ها میتوانند به لحاظ الگوی نصب متفاوت باشند:

  • آجری
  • جناقی
  • بدون درز
  • چپ و راست

 در هر الگوی نصب نحوه شاسی کشی متفاوت بوده و میزان مصرف متریال ها و و یا کلیپس ها متفاوت است.

فاصله بین پروفیل ها در محیط کفپوش باعث جمع شدن زباله در زیر شاسی که دسترسی برای نظافت آن مقدور نیز را ایجاد می کند لذا این محصول طراحی شده برای محیط های خارجی می باشد پروفیل های چوب پلاست بر روی شاسی که از پیش از جنس فلز آهن است مستقر می‌شوند و این پروفیلها توسط ۱ یا چند کلیپس به همدیگر متصل می شوند تا جای پیچ بر روی کار هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ نظم چینش مشخص نشود.

در نصب چوب پلاست صرفاً پروفیل اول و پروفیل آخر پیچ می‌شوند.

طول پروفیل های چوب پلاست می توانند بر اساس نیاز کارفرما متغیر باشد و این نکته شایان ذکر است که ی پروفیل های بلند تر از سه مترو نیم نیازمند برنامه‌ای برای جابجایی این پروفیلها میباشد چون محدودیت کامیون‌های باربری را می‌بایست در نظر گرفت.

شرکت وفا چوب ایرانیان نِست با تجربه بیش از ده سال در زمینه ارائه پروفیل های چوب پلاست مکانیزم R&D  و بررسی ترافیک در زمینه علوم دوام و کاربردهای شکلی مصرف این پروفایل مدام در در دست اجرا دارد. تفاوت های بین پروفیل های نِست به جهت نوع کاربرد میزان فشار در سظح و دوام محصول متفاوت است نِست محصول خود را در تنوع ۶ پروفیل با نامهای پوند شاین کلن  وانس  و فیم برای مصرف کنندگان ارائه می نماید، پوند برای بیشترین ترافیک و وانس برای کمترین ترافیک در نظر گرفته میشود پروفیل های استفاده شده در کفپوش پل‌طبیعت محصول این تیم بوده و دوام کاربردی آن برای میزان  تردد 4.5  میلیون بازدید در ماه نظر گرفته شده است.

پروفیل های نست در تنوع 12 رنگ ارائه می‌شود.

نست علاوه بر ارائه چوب پلاست بیشترین تاکید را بر خدمات پشتیبانی و اجرای چوب پلاست در نظر دارد. نصب صحیح پروفیل های چوب پلاست از اهمیت بالایی  برخوردار است. عدم رعایت اصول مهندسی در نصب آنها منجر به آسیب پذیر شدن متریال در مرور زمان خواهد شد.

سطح کف بیشترین محل جمع شدن رطوبت در کلیه سطوح ساختمانی را دارد. رطوبت در مرور زمان باعث پوسیدن چوب و چوب پلاست می شود. رطوبت به مرور میتواند علاوه بر پوسیدگی شرایط تغییر شکل را نیز فراهم آورد و این تغییر فرم میتوانید به صورت متورم شدن و یا بلند شدن شمشیری را حادث شود.

چوب پلاست با قرار گرفتن در معرض حرارت و برودت هم به لحاظ عرضی و طولی منبسط و یا منقبض شود. این مهم با بکارگیری اصول مهندسی در نصب قابل پیشگیری است.

تمهیداتی همچون شاسی کشی صحیح، رعایت فواصل توسط تیم نصب و پشتیبانی نِست ارائه می شود. نست کلیه محصولاتی را که خود نصب کرده به مدت 2 سال گارانتی می نماید و این محصولات شامل 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

نِست در سال 94 با تجربه و تخصص حرفه ای در تولید و ارائه چوب پلاست به عنوان تامین کننده برگزیده برای متریال چوب پلاست پل طبیعت انتخاب شد.

نصب و ارائه پروفیل ها در یک پروژه کامل توسط تیم متخصص و مهندسان این شرکت صورت پذیرفته و تقدیرنامه دریافتی نشان از کیفیت متریال و دقت در نصب این پروژه است.

چوب پلاست به دلیل انعطاف در زمینه انبساط و انقباض های حرارت و برودت امکان فارسی بر شدن را ندارد و همچون چوب طبیعی نیازمند استفاده از اصول مهندسی در نصب پله میباشد.

نست با استفاده از تکنیک نصب پله خود، این امر را ساده و با دوام نموده. استفاده از نبشی های آهنی در لبه پله علاوه بر فراهم آوردن شرایط بادوام زیبایی این محصول را تکمیل میکند.

یکی از راهای پوششی برا کف تراس ها و بالکن ها بکارگیری چوب پلاست است که نست با طراحی و ارائه تایل های فضای باز این امر را برای متراژهای کوچک فراهم آورده.

مزایای استفاده از NEST.Tile:

  • قابل استفاده در محیط های کوچک تا وسیع
  • نصب آسان plug and play
  • دسترسی برای نظافت زیر پروفیل
  • عمر بالای کفپوش
  • ثبات در رنگ
  • کاملا مقاوم نسبت به آسیب حشرات
  • بدون نیاز به مواد نگهدارنده
  • قابل بازیافت و دوستدار طبیعت
  • کندسوز (با جداسازی عامل آتش به هیچ وجه نمیسوزد)
  • اقتصادی
  • مقاوم نسبت به اشعه ماورابنفش خورشید
  • مقاوم نسبت به تردد بال
امتیاز دهید
اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ساعت های کاری
شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ | پنجشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ 
ارسال پیام در واتس آپ

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

تماس مستقیم با شرکت

جهت تسریع در ارتباط تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید ...

مسیریابی با WAZE

برای رفتن به شرکت با مسیریاب ویز لطفاً کلیک کنید ...

مسیریابی با نقشه گوگل

برای رفتن به شرکت با مسیریاب نقشه گوگل لطفاً کلیک کنید ...

چوب پلاست نست

نوآوری و خلاقیت مهندسین NEST در طراحی پروفیل های جدید کفپوش ، نمای چوب پلاست و سایر مقاطع کاربردی این محصول باعث شد تا مشکلات پروفیل های مدل قدیمی رفع شده و تمهیداتی در جهت زیبایی بیشتر محصول چوب پلاست پس از نصب محصول ایجاد گردد .
چوب پلاست یا چوب پلاستیک (Wood Plastic Composit | WPC) جایگزینی مناسب برای چوب و سایر محصولات طبیعی است ، کاربری این محصول در صنعت ساختمان در عین زیبایی ، ماندگاری و دوام بالا ، کاملا مقرون به صرفه بوده و کمک بزرگی به زیبایی محیط زندگی ما می کند . کفپوش های فضای باز بیشترین کاربری این محصول زیبا را به خود اختصاص میدهد ، کفپوش های دور استخر ، کفپوش های بام ، کفپوش های حیاط ، کفپوش پل ها و پارک ها از بیشترین موارد کاربرد این محصول در کفپوش ها می باشد .